Gebruikerscentrale van A. van Walen Consultancy B.V.


Op deze plaats vindt u als het goed is alle informatie benodigd om uw account bij ons te gebruiken en te beheren.

Instellingen voor gebruikers nieuwe server.

DNS-1 - ns1.domainland.nl 195.12.61.30
DNS-2 - ns2.domainland.nl 195.12.61.31
Mail - mx1.domainland.nl 195.12.61.40
Mail backup - mx2.domainland.nl 195.12.61.59

Nieuw account

Bij een nieuw account krijgt u van ons afhankelijk van de afgenomen diensten een of meer toegangen. Deze zijn in de vorm:

  • Hosting:
    Login: >naam van uw service<
    Password: >wachtwoord<


  • Email:
    Login: >postmaster<
    Domein: >domeinnaam<
    Password: >wachtwoord<

Direct na de invoer van uw gebruiksgegevens kunt u zelf uw emailadressen gaan beheren. 'postmaster' is een centraal emailadres waarmee u uw account kunt beheren. Dit email adres dient u dan ook te laten bestaan.
Met de email centrale kunt u vervolgens al uw eigen email adressen beheren.

Zodra u een email account heeft aangemaakt is dit account direct aktief.

FAQ

Q: Kan iedere mail gebruiker zelf zijn eigen mail account beheren?
A: Ja. Iedere mail gebruiker heeft toegang tot zijn eigen mail account. Postmaster heeft toegang tot alle accounts van het domein.

Q: Ik kan niet direct met een FTP sessie mijn host-account inhoudelijk beheren. Hoe los ik dat op?
A: U kunt dit oplossen door naar de site te verwijzen door middel van het ip-nummer in plaats van de domeinnaam. De IP-nummers staan vermeld onder instellingen.

Q: Wat gebeurt er met email welke naar een foutief email adres is verstuurd.
A: Default wordt alle niet juist geaddresserde mail naar de verzender teruggestuurd. U kunt alle niet juist geadresseerde mail laten doorverwijzen naar een ander mailadres. U kunt hiervoor bijvoorbeeld 'postmaster' toewijzen. Hierdoor wordt de knop veranderd in 'default'. Vanaf dit moment wordt alle niet correct geadresserde mail in deze mail bus geplaatst.

Q: Als ik informatie op mijn site heb gezet, dan is dit niet met explorer te zien. Hoe los ik dit op?
A: Dat Explorer of een andere web-browser niet direct uw web pagina's laat zien komt door het gebruik van DNS-services. Over de gehele wereld staat een groot aantal DNS-servers. Deze slaan alle gegevens de gegevens zelf op en zorgen ongeveer eenmaal in de 24 uur dat ze hun gegevens up-to-date maken. Als u gebruik maakt van een internet aansluiting dan verzorgt uw ISP een koppeling met een DNS-server. U kunt dus gewoon 24 uur wachten totdat alle DNS-servers in de wereld zijn bijgewerkt of u kunt zelf handmatig de DNS-toewijzing van uw internet verbinding aanpassen. Als u dat doet dan moet u naast de DNS-server van uw ISP ook onze eigen DSN-server (zie-boven onder ns1) toewijzen. U zult zien dat u dan wel direct toegang tot uw site krijgt.

Q: Om mijn netwerk in te kunnen stellen heb ik mijn IP-nummer nodig. Kan ik dat snel ergens achterhalen?
A: Ja dat kan. A. van Walen Consultancy BV heeft daarvoor een service onder de naam: Wat is het IP-nummer van mijn ADSL verbinding. Met deze service ziet u gelijk wat er allemaal aan informatie wordt meegezonden als u een web-pagina raadpleegt.

Q: Doet A. van Walen Consultancy BV ook aan webpromotie.
A: Ja. Webpromotie is een apart vak. Dit wordt uitgebreid behandeld op de website.

Q: Van wie zijn de gebruikte IP-nummers?
A: Reversed-DNS geeft: