Op deze plaats vindt u als het goed is alle informatie benodigd om uw account
bij ons te gebruiken en te beheren.
Instellingen voor gebruikers nieuwe server.
DNS-1 - ns1.domainland.nl |
195.12.61.30 |
DNS-2 - ns2.domainland.nl |
195.12.61.31 |
Mail - mx1.domainland.nl |
195.12.61.40 |
Mail backup - mx2.domainland.nl |
195.12.61.59 |
Nieuw account
Bij een nieuw account krijgt u van ons afhankelijk van de afgenomen diensten een of meer toegangen. Deze zijn in de vorm:
- Hosting:
Login: >naam van uw service<
Password: >wachtwoord<
- Email:
Login: >postmaster<
Domein: >domeinnaam<
Password: >wachtwoord<
Direct na de invoer van uw gebruiksgegevens kunt u zelf uw emailadressen gaan
beheren. 'postmaster' is een centraal emailadres waarmee u uw account kunt beheren.
Dit email adres dient u dan ook te laten bestaan.
Met de email centrale kunt u vervolgens al uw eigen email adressen beheren.
Zodra u een email account heeft aangemaakt is dit account direct aktief.
FAQ
Q: Kan iedere mail gebruiker zelf zijn eigen mail account beheren?
A: Ja. Iedere mail gebruiker heeft toegang tot zijn eigen mail account. Postmaster
heeft toegang tot alle accounts van het domein.
Q: Ik kan niet direct met een FTP sessie mijn host-account inhoudelijk beheren.
Hoe los ik dat op?
A: U kunt dit oplossen door naar de site te verwijzen door middel van het ip-nummer
in plaats van de domeinnaam. De IP-nummers staan vermeld onder instellingen.
Q: Wat gebeurt er met email welke naar een foutief email adres is verstuurd.
A: Default wordt alle niet juist geaddresserde mail naar de verzender teruggestuurd.
U kunt alle niet juist geadresseerde mail laten doorverwijzen naar een ander
mailadres. U kunt hiervoor bijvoorbeeld 'postmaster' toewijzen.
Hierdoor wordt de knop veranderd in 'default'. Vanaf dit moment wordt alle niet
correct geadresserde mail in deze mail bus geplaatst.
Q: Als ik informatie op mijn site heb gezet, dan is dit niet met explorer te
zien. Hoe los ik dit op?
A: Dat Explorer of een andere web-browser niet direct uw web pagina's laat zien
komt door het gebruik van DNS-services. Over de gehele wereld staat een groot
aantal DNS-servers. Deze slaan alle gegevens de gegevens zelf op en zorgen ongeveer
eenmaal in de 24 uur dat ze hun gegevens up-to-date maken. Als u gebruik maakt
van een internet aansluiting dan verzorgt uw ISP een koppeling met een DNS-server.
U kunt dus gewoon 24 uur wachten totdat alle DNS-servers in de wereld zijn bijgewerkt
of u kunt zelf handmatig de DNS-toewijzing van uw internet verbinding aanpassen.
Als u dat doet dan moet u naast de DNS-server van uw ISP ook onze eigen DSN-server
(zie-boven onder ns1) toewijzen. U zult zien dat u dan wel direct toegang tot
uw site krijgt.
Q: Om mijn netwerk in te kunnen stellen heb ik mijn IP-nummer nodig. Kan ik
dat snel ergens achterhalen?
A: Ja dat kan. A. van Walen Consultancy BV heeft daarvoor een service onder
de naam: Wat is het IP-nummer van mijn ADSL
verbinding. Met deze service ziet u gelijk wat er allemaal aan informatie
wordt meegezonden als u een web-pagina raadpleegt.
Q: Doet A. van Walen Consultancy BV ook aan webpromotie.
A: Ja. Webpromotie is een apart vak. Dit wordt uitgebreid behandeld op de website.
Q: Van wie zijn de gebruikte IP-nummers?
A: Reversed-DNS geeft:
|